Waarom deze campagne?

De campagne 'Haal meer uit je reistijd' is de uitwerking van wat we de Reizigersbenadering A2 Deil-Vught noemen. Het woord zegt het eigenlijk al: naast alle maatregelen die we nemen op en aan de weg, benaderen we ook de reiziger zelf. Anders, slimmer reizen kan er namelijk voor zorgen dat het minder druk wordt op de A2.

Onderdeel van MIRT-programma

De reizigersbenadering is onderdeel van het MIRT-programma op de A2 rondom Den Bosch. Grofweg bestaat het projectgebied uit het deel van de A2 dat ligt tussen Vught en knooppunt Deil. We zien namelijk dat het daar steeds drukker wordt en dat er vaak file staat. We verwachten dat er de komende jaren meer inwoners bij komen. En dat het daarom nóg drukker wordt op de A2. Daarom willen we actie ondernemen. Bijvoorbeeld door reizigers op de A2 te verleiden tot ander, slimmer reisgedrag. Dat doen we met de campagne 'Haal meer uit je reistijd'.

Meer over het MIRT-programma

Onderzoek

Er is in kaart gebracht wat we al over de reiziger weten, welke datasets er al beschikbaar zijn en wat we graag nog willen weten. Ook is nagedacht hoe we de reiziger het best kunnen benaderen en verleiden om anders en slimmer te reizen. Denk daarbij aan fietsen naar het werk, met het openbaar vervoer in plaats van met de auto naar de binnenstad, thuiswerken of samen reizen naar een festival.

Waarom 'Haal meer uit je reistijd'?

Met de campagne 'Haal meer uit je reistijd' kijken we anders naar je reis. Of je nou naar je werk reist, je vrienden bezoekt, een terrasje pakt in Den Bosch of lekker een avondje komt winkelen. Iedereen kan slimmer reizen. Dat betekent: niet alleen maar zo snel mogelijk van A naar B. Je kunt je reistijd ook op een andere manier invullen. Hoe je dat doet, is helemaal aan jou. Daar ben je zelf baas over. We laten je zien hoe het anders kan, geven je handige tips én inspireren je met verhalen van mensen die het nu al anders doen.